Warning: Constant ABSPATH already defined in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-config.php on line 29

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-content/themes/sweet-dreams/themetoolkit.php on line 156
Konference Web Analytics | Budík
Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Konference Web Analytics

Ve čtvrtek 28. května pořádal Dobrý web konferenci „Web Analytics – statistiky webu a jejich vyhodnocování„. Zajímá vás, jaké to bylo?

Co jsme se na konferenci dozvěděli?

Nahodilý výpis z mých ještě nahodilejších poznámek:

37 % českých webů používá Google Analytics (dle výzkumu na vzorku 1000 webů). Pokud mezi ně patříte, nainstalujte si do Firefoxu Better Google Analytics.

Trendy dle J. Sterna: Web Analytics se bude propojovat s business inteligence, důležitá je korelace dat z web analytics a dalších znalostí o zákaznících/uživatelích atd.

Webovou analytiku – co se na webu děje – je třeba kombinovat s VoC (voice of customer) – proč se to děje (např. dotazníky, clickmapy, uživatelské testování).

Generovat uživatelům různé verze stránky dle dříve navštívených sekcí webu.

Pro uživatelské testování lze vyžít nový Skype (zatím jen beta) se sdílením plochy.

Je potřeba sledovat nejen „top" ukazatele, ale i ty, co právě nejvíce rostou.

Údaje z webové analytiky je potřeba dát do kontextu s analýzou vývoje prostředí/trhu/konkurence.

Na webu 2.0 měřte úplně všechno: Odebrání z košíku, změnu hlasitosti u streamovaného videa, efekt různých výpočtů u splátkových kalkulaček.

Google Analytics je dobrý, protože je zadarmo. Vychvalovány byly placené služby jako Omniture, Webtrends, Coremetrics, možná až trošku neobjektivně. Prý umí všechno, jsou ve všech ohledech bezproblémové a skvělé. Mé zkušenosti zas tak jednoznačné nejsou. ;-)

Google Analytics je nepoužitelný pro trackování mobilních webů/uživatelů, údaje jsou zcela zkreslené. Je potřeba využít specializované nástroje.

Mnoho dalších informací najdete na twitteru konference.

Kdyby vás některá z mých poznámek zaujala a chtěli byste ji rozvést, napište mi do komentářů.

Zhodnocení

Konference byla perfektně organizovaná.

Pokud bych však měl porovnat poměr přínos/cena (v případě, že bych platil ze svého :), asi bych byl trošku zklamaný. Očekával jsem více informací, které se nadají snadno získat přečtením pár knih nebo googlováním po veřejně přístupných zdrojích: Případové studie, reálné příklady a zkušenosti z praxe.

Dvě přednášky mi dokonce připadaly vyloženě špatné (po odborné stránce a z hlediska kvality prezentace). Rozhodně se však našlo několik velmi povedených, které naštěstí dojem z konference napravily. Zejména bych pochválil „Měkké metriky" od Pere Rovira.

Celkově se však jednalo o povedenou akci a účasti rozhodně nelituji.