Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Zkušenosti s „registrací" do mBank

Dění kolem mBank jsem sledoval se zájmem již delší dobu, takže newsletter informující o spuštění jsem uvítal s nadšením. Přesto jsem několik dnů počkal s vyplněním registračního formuláře – osudová chyba! :-)

Bohužel se ukázalo, že mBank vyřizování „registrací" nestíhá. Takže na telefonát, kdy mi má být doručena smlouva, jsem čekal dva týdny. Slečna na telefonu nebyla zrovna moc příjemná, ale ani nepříjemná, prostě asi taková, jak může znít člověk, který 8 hodin v kuse telefonuje cizím lidem :-) Docela mě překvapilo, že se mě ptala na moji e-mailovou adresu, vždyť jsem ji vyplňoval do formuláře… E-mail s obchodními podmínkami a sazebníkem služeb zavítal do mojí schránky další den. Nějak si ale zapomněl přibalit vyplněný předmět (subject). Od „bankovnictví nové generace" bych očekával alespoň základní respektování pravidel netikety.

Další komplikace nastala s doručením smlouvy prostřednictvím kurýra MediaServis: V domluvený čas nepřišel. Nakonec mi až večer zatelefonovali, že se omlouvají za nedoručení kvůli technickým problémům. Domluvili jsme si další termín na pátek. Ve čtvrtek ráno mi opět volají z MediaServisu, že tu pro mě mají smlouvu, jestli mi ji můžou dnes doručit :-)
Předání se nakonec povedlo i přesto, že kurýr zapomněl nějaký papír a musel si ho nechat poslat na můj e-mail, abych ho vytisknul.

Konečně vím číslo účtu (které je neskutečně dlouhé a nezapamatovatelné) a můžu se nalogovat. Bohužel brzo zjišťuji, že jediným bezpečnostním prvkem je heslo. Vím, že jsem paranoik, ale rozhodně nemám takový pocit bezpečí jako s mobilním klíčem u eBanky. Navíc jsem nepochopil, proč uložení nového vzoru/šablony platby musím potvrzovat prostřednictvím SMS kódu, zatímco následně převod částky již ne. Čekal bych, že to bude přesně naopak.

Samotný e-banking mě při letmém pohledu nenadchnul, ani vyloženě nezklamal. Mám zkušenosti s ING a eBankou, mBanka je tak někde mezi. Pokročilejší funkce zatím chybí, ale určitě hodnotím kladně perfektní funkčnost i v Opeře (s čímž má třeba eBanka již delší dobu problémy).

Bohužel jsem v aplikaci našel i dost školácké chyby jako chybné zobrazování data u odeslaných žádostí: Např. „Poslední změna statusu: 07-.2-23.1".

Chybné zobrazení data žádosti v e-bankingu mBank

Přes zmiňované problémy rozhodně mBance fandím a přeji co nejvíce klientů. Konečně se snad alespoň přibližujeme bankovnictví, jak ho znají na západ od našich hranic. Přesto si účet u eBanky zatím nechávám, ikdyž kdo ví… vzhledem k jejím stále se zhoršujícím službám se to může brzo změnit.


Aktualizace březen 2008: Po několika měsících používání jsem s mBank spokojený. Bohužel stále neposkytuje plnohodnotné spektrum služeb (např. platby do zahraničí) a ve webovém rozhraní jsem nezaznamenal žádné úpravy (takže zůstává i výše uvedená chyba se zobrazováním data žádostí). Na druhou stranu pro běžné účely naprosto dostačuje.

mKonto je skvělé v kombinaci se spořícím účtem eMax. Ten momentálně nabízí o půl procenta vyšší úrok než ING a především úroky připisuje měsíčně, narozdíl od oranžové konkurence, která vyplácí čtvrtletně. Díky nulovým poplatkům za převody není problém si průběžně přelévat finance ze spořícího účtu na běžný, ke kterému je zdarma i platební karta.

Účet u stávající banky neruším, ale mBanku už rozhodně nemám „jen na hraní" a aktivně využívám její služby, zatím především díky skvělému spořícímu účtu.

  1. Minutky ze světa SEO a tvorby stránek 2008/08 | Budík:

    […] a Seznam.cz založili platební systém mPeníze. Využívat ho však mohou jen klienti mBank, je totiž vázán na mKonto. Výhodou jsou nulové poplatky pro […]

Zanechte komentář