Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Měřící kód Google Analytics pro Facebook fanouškovskou stránku

Proč používat Google Analytics na fanouškovských stránkách?

Protože zkušenému uživateli implementace zabere tak 5 minut. :-)

Kromě dat získaných z Facebook Insight získáte i další cenné informace jako odkud návštěvníci na vaši fanouškovskou stránku přišli, jaké záložky na vaší stránce navštívili, používané prohlížeče atd.

Jsou zde však i omezení: Měřící kód nedostanete na všechny části své stránky. Není problém pokrýt zeď, informace a všechny static FBML záložky. Ale třeba fotogalerie tak sledovat nelze.

Aktualizace srpen 2010: Bohužel Facebook se rozhodl, že zakáže vkládání boxů do stránek. Nové boxy nelze již přidávat, ty stávající časem zmizí. Bohužel tak již toto řešení nebude funkční.

Jak to funguje?

S řešením přišel blog Webdigi.co.uk. Princip je vlastně jednoduchý: Do stránky na Facebooku vložíte obrázek, který volá PHP skript s parametry. Skript následně nastaví cookies a volá trackovací obrázek Google Analytics stejně jako běžný měřící kód.

Jak implementovat Google Analytics na Fanouškovskou stránku?

1) Profil v Google Analytics

V Google Analytics založte nový profil, který budete používat. Např. www.facebook.com/example

2) Instalace skriptu, který zajišťuje sledování statistik fanouškovské stránky

Stáhněte si ZIP s aktuálními skripty, momentálně verze 1.1.

Obsah archivu rozbalte do některého adresáře na svém webu, například www.example.com/ga-fb/

3) Vygenerování měřícího kódu

Adresu, kam jste nahráli skripty, navštivte v prohlížeči. Ve formuláři vyplňte:

Analytics Code:
Číslo vašeho profilu v Google Analytics, který jste pro facebookovskou stránku založili, tedy „UA- a zbytek", např. „UA-1234567-2"

Domain on Analytics:
Nechte facebook.com.

Page Link:
Nastavte si, pod jakou URL tuto stránku uvidíte v Google Analytics (třeba v Top content). Například tedy „/zed" pro zeď vaší stránky na Facebooku, „/proc-fanouskem" pro záložku „Proč se stát fanouškem" (či libovolnou další, kterou jste si vytvořili).

Jediným problémem je, že pro zeď a informace budete mít stejnou adresu, nelze je vzájemně odlišit.

Page Title:
Titulek, pod kterým stránku uvidíte v Google Analytics (Content by Title). Doporučuji nepoužívat diakritiku, ta v aktuální verzi skriptu nefunguje.

Vygenerujte si kód
Ten si zkopírujte. Pro každou stránku a záložku musíte vygenerovat jiný kód.

4) Instalace měřícího kódu na fanouškovskou stránku

Měřící kód Google Analytics vložte do fanouškovské stránky na Facebooku

Měřící kód na zdi
Pokud nemáte žádný FBML box ve tabu zdi (levý sloupec, kde je popis stránky, seznam fanoušků atd., v angličtině Wall tab), budete muset jeden založit:

Přidejte si static FBML. V „Nastavení aplikace" zvolte „Pole: Přidáno". V záložce Pole pak přesuňte záložku na „Zeď tab".

Měřící kód na ostatních záložkách
Ve static FBML stránkách vložte vygenerovaný obrázek na konec. Je nezapomeňte, že by kód měl být jiný než na zdi, ať je můžete odlišit v Google Analytics.

5) Užívejte si statistiky :-)

Pokud nemáte web s podporou PHP

Neměl by být problém přepsat skript pro libovolnou platformu. V krajním případě použijte generátor a skripty, které jsou k dispozici přímo od autorů na adrese http://ga.webdigi.co.uk/. Příliš bych to však nedoporučoval, sami autoři negarantují jeho funkčnost.

  1. Renata Šilhavíková:

    prosím potřebuju zaslat kód na facebook.

Zanechte komentář