Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Minutky ze světa SEO a tvorby stránek 2008/03

Shnutí zápisků z Google Blogu o PubCon Vegas 2007, článku o „version targeting" – jestli a jak se mají u stránek definovat „podporované prohlížeče" a informace o návrhu HTML 5…

Beyond DOCTYPE: Web Standards, Forward Compatibility, and IE8

Autor upozorňuje na problémy, které nastaly s příchodem IE7, kdy se stránky „optimalizované" pro IE6 nezobrazují korektně.
V současnoti existují dva módy zobrazování stránek, které webmasteři přepínají pomocí DOCTYPE: standardní a divný (quirks ;).

Vývojaří oslovili The Web Standards Project aby vymysleli nový způsob, jak určovat způsob zobrazení stránek jiným způsobem, který by fungoval pro všechny prohlížeče a jejich verze.

Problém vidí v tom, aby byly informace dostupné i v budoucnosti. Jak bude vypadat web upravený podle „standardního" módu IE6? Pravděpodobně se nebude zobrazovat správně – jak již jsem zmiňoval výše, už v IE7 mohou nastat problémy.

Navrhované řešení spočívá v definování seznamu prohlížečů a jejich verzí, pro které byl web testován. Výrobci prohlížečů pak musí implementovat podporu pro takové zobrazení.

„Version targeting" se uvádí do hlavičky jako meta element např. <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8;FF=3;OtherUA=4" /> nebo informace může posílat v HTTP hlavičce přímo server.

Článek vyprovokoval velkou diskuzi:


Telegrafické zápisky z PubCon Vegas 2007

Soubory či meta značky pro ověření vlastnictví daného webu bystě neměli po registraci odstranit, ale ponechat.

Domény 3. řádu vs adresáře: Googlu je to víceméně jedno. Přesto však pro rozsáhlé weby, které se dělí na samostatné tématické sekce, je obecně výhodnější používat subdomény. Ve výsledcích vyhledávání Google se tak může zobrazit více výsledků z vašeho webu: jedna až dvě subdomény, u autoritativních webů ještě více. viz Matt Cutts o poddoménách a podadresářích.

Podtržítka vs pomlčky: Jako oddělovače slov v URL stále používejte pomlčky, podtžítka nemusí „fungovat". Pokud ale již podtžítka používáte, nemusíte celý web překopávat – pravděpodobně by se žádné zlepšení neprojevilo (počítám, že spíš naopak kvůli změně URL).

Klíčová slova v URL: Stále je důležité mít v URL klíčová slova. Něměli byste zapomínat na obrázky, IMG_2937.jpg vyhledávači ani čtenáři nic neřekne (mimochodem obrázky se nevyplatí zanedbávat, na některých webech mohou obrázky nemalé procento návštěvníků).

Změna IP adresy serveru:

  1. Změňte TTL (Time To Live) hodnotu u DNS na krátký interval, např. 300 sekund.
  2. Zkopírujte obsah na novou IP.
  3. Upravte DNS tak, aby směřoval na novou IP.
  4. Z logů si zkontrolujte, jestli GoogleBot chodí tam, kam má.

Zrcadlení webu v proxy: Pokud by se stalo, že se kopie vašich stránek bude zobrazovat v Google místo originálního webu, napište do Webmaster Help Group


World Wide Web Consortium vydalo první veřejný návrh (draft) HTML 5.

Zanechte komentář