Warning: Constant ABSPATH already defined in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-config.php on line 29

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-content/themes/sweet-dreams/themetoolkit.php on line 156
Testovací provoz propojení Google Analytics a Webmaster Tools | Budík
Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Testovací provoz propojení Google Analytics a Webmaster Tools

Zkušenosti z pilotního provozu propojení dat z Google Webmaster Tools a Google Analytics.

Díky zařazení do pilotního provozu propojení Analytics a Webmaster Tools  jsem měl možnost vyzkoušet reporty, které budou snad brzo k dispozici všem uživatelům.

Po propojení obou systému přibyde v Google Analytics položka „Search Engine Optimization“ se třemi záložkami:

SEO Summary

Souhrnné statistiky, kde vidíte, kolikrát byly vaše stránky zobrazené ve výsledcích vyhledávání Google a kolikrát na ně uživatelé klikli. Data jsou k dispozici od konce dubna 2011 (alespoň v mém případě).

Tato dala lze rozdělit buď podle zemí

nebo dle „Google Property“, typu vyhledávání:

  • Weby
  • Obrázky
  • Mobily
  • Videa

SEO Queries

Statistiky dle vyhledávaných slov.

Landing pages

Zde se mi líbí zejména možnost vyfiltrovat stránky, které jsou často zobrazeny ve výsledcích vyhledávání, ale mají nízkou proklikovost (CTR). Takto snadno identifikujete stránky, u kterých mohou být problémy s cílením na správná klíčová slova, (ne)atraktivními titulky a popisky.
report zobrazených stránek dle CTR

Dojmy z testovacího provozu

Propojení Google Analytics a Webmaster Tools je určitě skvělý a logický krok, který zvyšuje možnost získat zajímavá data z Analytics. Samotná realizace má však rezervy:

  • Oproti Webmaster Tools nepřináší nic nového, naopak zde chybí zobrazení trendů:

  • Chybí mi prolinkování jednotlivých reportů. Pokud jsem například na Summary, mohl by být na „Czech Republic“ odkaz, který by rovnou ukázal report s vyhledávanými dotazy v ČR. Takto ho musím ručně naklikat

Naopak skvělé je souhrnný přehled, kdy jsou najednou zobrazeny data za všechny země nebo typy vyhledávání.

Líbí se vám připravované reporty v Google Analytics? Klikněte na Líbí se mi! :-)

Komentáře

  1. SMS:

    Wow propojení přehledů vypadá docela efektivně. Část z toho už bylo imho dostupná v Google Webmaster Tools, ale nejsem si jistý. Nevíš, jestli se to nedá propojit i s Adsense?