Jaké je školení H1: PPC reklamy pro pokročilé?
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-content/themes/sweet-dreams/functions.php on line 44
8. 4. 2008 v 5:22 pm
Zkušenost ze Školení PPC reklamy pro pokročilé od H1 v Brně. Snad vám pomůže v rozhodnutí, jestli by se vám případně v budoucnu vyplatilo zúčastnit se.
Na Školení PPC reklamy pro pokročilé jsem šel vlastně souhrou několika náhod: Výjimečně bylo v Brně a na Aukru jsem našel „vstupenku" za pouhých 1 490 Kč. Dal jsem si předsevzetí, že pokud ji vydražím do 1 505 Kč, jdu do toho.
Trošku zamrzí, že jsem nedostal kladné hodnocení po vyřízení aukce. Zaplatil jsem přitom prakticky okamžitě a ani na přednášce jsem snad nijak nezlobil. ;-)
Jako první mě na školení zaujaly hrozné židle, u kterých již při letmém pohledu bylo zřejmé, že k jakékoli ergonomii mají daleko. Pohodlné sezení se tedy nekonalo, ale jeden den se to dá vydržet.
Přišlo mi také, že v učebně je málo zásuvek, takže by mohl nastat problém, kdyby si každý přinesl notebook… to už však zbytečně hnidopiším ;-)
Na začátku se každý představil: obor, ve kterém pracuje, jaké má zkušenosti s PPC a co od školení očekává. Určitě nejen pro Marka Prokopa bylo zajímavé udělat si představu, jací lidé na školení chodí.
Osnova školení byla rozdělena do deseti oblastí:
- Základní pojmy a termíny
- PPC systémy, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody
- Správa kampaní a výpočet návratnosti
- Určování pozic a ceny za klik
- Optimalizace kampaní
- Strukturování kampaní
- Práce s klíčovými slovy
- Psaní textů inzerátů
- Kampaně v obsahu
- Případová studie a shrnutí
Systematicky jsme tedy probrali všechny důležité aspekty vedení PPC kampaní, vše doplněno o důležité postřehy z praxe. Mně osobně se líbila možnost kdykoli přerušit přednášku dotazem: právě při zodpovídání otázek se dala dozvědět spousta zajímavých věcí nejen o AdWords/Skliku. Obsah jednotlivých témat by asi bylo zbytečné rozepisovat, pokud by vás něco konkrétního zajímalo, rád odpovím v komentářích.
Jen případová studie mi přišla příliš zevrubná, obsahovala pouze několik grafů a obecné shrnutí ve stylu „vstříc světlým zítřkům". Zde bych uvítal spíše (víceméně) reálný scénář optimalizace kampaně včetně konkrétních postupů a výsledků. Je mi jasné, že nikdo nechce/nebude zveřejňovat data svých klientů, jistě by se však dal vymyslet užitečnější a praktičtější kompromis.
Mé hodnocení:
Původně se mi na školení moc nechtělo, měl jsem obavy, jestli zvládnu poslouchat od 10 do 18 hod. (má zkušenost ze školy říká, že ne :-) Přednáška však byla zajímavá, rozhodně jsem se nenudil a celý den jsem si užil.
Školení bych doporučil zejména pro „středně pokročilé". Tedy ty, kdo již o AdWords a Skliku něco vědí (jak fungují PPC, zkoušeli si nějakou tu kampaň), ale na druhou stranu nejsou ještě ostřílení profíci. Získají zde o této oblasti komplexní informace, na které by jinak museli přicházet metodou pokus-omyl, případně je pracně vyškrabávat z mnoha zdrojů.
PPC guru by se přece jen mohl nudit. Naopak začátečník, který o principech PPC nic neví, by se zase nejspíš nechytal.
Další školení, která by vás mohla zajímat: