Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

Vyhledávače na Slovensku

Při analýze slovenského trhu je důležité znát podíl jednotlivých vyhledávačů a podle toho přizpůsobit navrhovanou strategii projektů. Získat aktuální informace o vyhledávačích na Slovensku však nemusí být tak snadné, jak by se mohlo zdát.

Podíl vyhledávačů na Slovensku aneb Podiel vyhľadávačov :-)

Při přípravě marketinové stragie klienta, který se chystá expandovat na slovenský trh, jsem nedávno orientačně zjišťoval, na jaké vyhledávače je nutné se zaměřit. Respektive jestli má cenu kromě Google řešit i jiné fulltexty.

Najít potřebné (veřejně publikované) informace není tak snadné jako v České republice:

Zdroj: SeoSem.sk
Měřené období: únor 2007 prostřednictvím Naj.sk.
Článek již není dostupný, nyní nefunguje ani celý web.

Vyhledávač Podíl %
Google Slovensko 61,27
Google.com 10,12
Zoznam.sk (fulltext) 5,90
Zoznam.sk (katalóg) 4,66
AZet.sk (katalóg) 2,53
Seznam.cz (fulltext v SR) 1,96
Atlas.sk (fulltext) 1,77
Google.cz 1,62
Zoohoo.sk 1,01
Google Polsko 0,86
Atlas.sk (katalóg) 0,64
Google Veľká Británia 0,59
Google Nemecko 0,52
Live Search 0,49
Google Maďarsko 0,48
Yahoo! (fulltext) 0,42
Seznam.cz (fulltext vo svete) 0,33
Google Taliansko 0,23
Pozri.sk 0,22
Centrum.cz (mix) 0,22

Sloučením jsem vytvořil přehlednější graf:

Vyhledávače na Slovensku - podíl Google, Zoznam.sk

Zdroj: Optimalizace pro vyhledávače – SEO
Měřené období: 2005, údaje z Naj.sk, Bazos.cz a Bazos.sk

Vyhledávač Podíl %
Google 75,6
Zoznam 13,1
Zohoo 4,9
Atlas.sk 3,7

Pokud znáte jiné zdroje relevantních dat, těším se na vaše komentáře.

  1. Tom@S:

    nie je potreba poznat dalsie data, skratka u nas je len google, zoznam, azet, a centrum hladaju skor v vlastnom katalogu.

  2. Matus Sopko:

    Merane obdobie: 2008, Monitoring-navstevnosti.sk
    1. Google 80.79 %
    2. Live 7.68 %
    3. ICQ.com 5.30 %
    4. Zoznam 4.94 %
    5. Zoohoo 0.45 %
    6. Centrum 0.40 %
    7. Atlas 0.27 %
    8. Azet 0.09 %
    9. Yahoo 0.04 %
    10. Ask Jeeves

  3. DaN:

    Vliv Google stále roste na úkor osatních

  4. Libor:

    Výsledky odpovídají očekávání, i když u Slovenska jsem si nebyl jist jak to je s ratingem těch největších. Centrum.sk/Atlas.sk mi tvrdili, že mají drtivou většinu… Nevěřím jim :-)
    V ČR jsme si udělali u zákazníků průzkum a souhlasí s očekáváním a statistikami: Google+Seznam (tak 50/50), pak dloho nic, pak Firmy.cz a pak už vůbec nic…

Zanechte komentář