Warning: Constant ABSPATH already defined in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-config.php on line 29

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/1904/virtual/www/domains/blog.web-future.cz/wp-content/themes/sweet-dreams/themetoolkit.php on line 156
BarCamp Brno 2010: Jaké to bylo? | Budík
Přeskočit na obsah Klávesové zkratky na tomto webu

BarCamp Brno 2010: Jaké to bylo?

Tento týden se konala nejen konference User Experience, ale i BarCamp – neformální setkání lidí kolem internetu, programování a marketingu s cílem podělit se o své know-how. Připravil jsem pro vás výtah ze zápisků z jedné třetiny přednášek (program běžel souběžně ve třech sálech :-)

HTML5 intro

Trošku jsem byl zklamaný, prezentace se prakticky skládala jen z komentáře k příkladům na http://www.html5rocks.com/. Ale aspoň jsme v kostce viděli, co HTML5 umí/bude umět.

Facebook a politické strany

Celá prezentace vyzněla jednoznačně – české politické strany neumí sociální sítě využít naplno. Omezují se na statická oznamování, žádná interakce s uživateli nebo alespoň odpovídání na některé dotazy.

Nejlépe si prý vedli zelení.

Zajímavý poznatek: Top09 a KDU po volbách přestali své profily úplně aktualizovat.

Data mining sociálních sítí

Twitter má cca 16 500 aktivních českých uživatelů, celkem 30 tisíc (včetně těch pasivních).

TrstRank – způsob hodnocení jednotlivých uživatelů. Aplikováno na české prostředí na http://www.klaboseni.cz/top101.php. Z 10 nejlépe hodnocených uživatelů snad většina byla na této přednášce :-)

Těchto top 101 uživatelů čte polovina českých uživatelů Twitteru.

Kdo chce, najde si o vás na sociálních sítích skoro všechno – žádná novinka pro všechny trošku přemýšlející lidi :).

Dále Josef Šlerka probíral automatizované zpracování složitosti/pochopitelnosti textu; datamining je i vizualizace dat.

EU investovala do systému, který analyzuje blogy a články – snaha o předpověď konfliktů.

Sociální média v podnikaní a budovaní vlastní značky

ORM – nemazat negativní příspěvky, většinou nakonec budou reagovat pozitivně ostatní fanoušci.

Kolem mazání vznikne mnohem větší aféra.

Hůř se nadává konkrétnímu člověku.

Zkuste použít Foursquare pro marketing. Zamyšlení nad možnostmi, pár příkladů ze světa

Českých uživatelů Foursquare: 1514

Vzor: Brooklyn museum. V Evropě jsou ale možnosti velmi omezené.

Gowalla – menší marketingový potenciál.

Content Management Framework Drupal aneb 80% webu za pár hodin. Hodí se i pro mě?

Must-have pluginy:

  • CCK
  • Views
  • Panels
  • Imagecahe
  • Token
  • Pathauto

Marketing malých a středních firem. Kde není rozpočet, musí nastoupit kreativita

Tato přednáška mě bohužel vůbec nezaujala. Hezké divadelní vystoupení, ale velmi malá informační hodnota :-(

Úspěšně na Facebooku

Statusy: možné cílit jazykově či geograficky. Nenapadá mě moc využití, snad jen v případě lokálních akcí u firmy, která má pobočky po celé ČR.

Petr Andrýsek prezentoval data z nějakého výzkumu (bohužel neuvedl podrobnosti, takže těžko říct, jak moc je reprezentativní):

  • Nejvíce nakupují kamarádi fanoušků.
  • 76 % fanoušků Facebook stránek se jimi stalo díky přátelům.
  • 67 % Návštěvníků webu nepochopilo, že Facebook widget je napojený přímo na Facebook.

Zhodnocení Barcampu

Barcamp se mi líbil a tímto bych rád pořadateli poděkoval za možnost potkat se s lidmi z oboru.

Úroveň přednášek byla velmi různorodá, od vyloženě zbytečných po přínosné a zábavné. Uvítal bych, kdyby se v programu uváděla úroveň přednášky, její přesné zaměření. Je zbytečné 10 minut čekat, aby se pak posluchači dozvěděli, že tato přednáška je určená pro naprosté začátečníky a tím pádem pro mnohé zbytečná.

Za největší zklamání považuji nefunkční internetové připojení. S tím by se mělo na příště něco udělat, nebo alespoň předem upozornit.

Celkově byl BarCamp Brno 2010 velmi povedená akce a těším se na další pokračování!

Komentáře

  1. @klimeklada:

    Hezké shrnutí.

    Těm, které zajímají sociální sítě a především jejich komerční využití mohu vřele doporučit jako nástavbu k barcampu ještě záznam této přednášky Adama Zbiejczuka (87 min.) odjinud: http://inhd.cz/videos/135-mgr-adam-zbiejczuk-vyuziti-webu-2-0-v-komercni-sfere

  2. Jirka Wetter:

    Díky. O této přednášce vím, mám ji staženou a je v pořadí. Doufám, že se k ní brzo dostanu :-)

  3. BarCamp Brno 2011: Zápisky z přednášek | Budík:

    […] dál? Přečtěte si o loňském BarCampu nebo třeba jak zálohovat dokumenty z Google Docs. V rubrice […]